Telge Energi ett av Sveriges mest hållbara varumärken

Mats Fagerström, vd för Telge Energi.Foto: Telge Energi
Mats Fagerström, vd för Telge Energi.Foto: Telge Energi

Telge Energi är ett av de företag som enligt Sustainable Brand Index är ett av Sveriges mest hållbara varumärken. Bolaget placerar sig på Topp 30.

Telge Energi gick till i final i kategorin ”Årets insats inom hållbart varumärkesbyggande" för arbetet med sajten smutselskollen.se. Vinnare i år blev H&M för arbetet med ”Garment collecting”.

– Att Telge Energi gick till final i kategorin ”Årets insats inom hållbart varumärkesbyggande” känns oerhört kul. Vi tror att vårt fokus på att göra det enklare för alla elkunder att göra hållbara val, att göra samhällsnytta och samtidigt utmana och vara uppstickiga är nyckeln till vår framgång. I botten har vi en tydlig mission, vision, värderingar och affärsidé som går hand i hand med det vi kommunicerar, säger Mats Fagerström, vd för Telge Energi.