Alfa Laval i samarbete med BenLink

Bild: Pexels

Alfa Laval har tecknat ett samarbetsavtal med serviceleverantören BenLink, för att utöka sitt serviceerbjudande främst inom livsmedels- och utvalda energiapplikationer. BenLinks omfattande nätverk av servicetekniker kommer att tillhandahålla underhåll och support i realtid under överinseende av Alfa Lavals tekniska experter – vilket blir ett ytterligare stöd för Alfa Lavals värmeöverföringsverksamhet.

Alfa Lavals serviceverksamhet står för 29 procent av bolagets orderingång (2020) och har visat en god utveckling de senaste åren. Alfa Laval strävar ständigt efter att säkra kundernas drifttid genom försklassig service via sin egen organisation, och genom digital och fjärrstyrd serviceleverans – men också med hjälp av samarbetpartners som BenLink, med mer än 4 000 tekniker baserade i Tyskland, Indien, Storbritannien och USA .

”Att kunna tillhandahålla en utmärkt kundupplevelse är avgörande för vår relation med våra industrikunder”, säger Nish Patel, chef för Livsmedel- och vattendivisionen. ”Med detta samarbete, där vi kombinerar vår tekniska expertis med BenLinks nätverk, kommer vi att kunna utöka vår närvaro och leverera högkvalitativ service och underhåll ännu närmare våra kunder.”

Thomas Møller, chef för Energidivisionen, tillägger, ”Att produkter underhålls är viktigt för våra kunder men också för samhället i stort, då beräkningar visar att upp till 2,5 procent av världens koldioxidutsläpp skulle kunna undvikas om värmeväxlare  installerade i industriella processer helt enkelt rengörs och underhålls på rätt sätt.”