Totalt har Eon haft över 100 000 strömlösa kunder på grund av måndagens stormoväder. Efter ett intensivt arbete från driftpersonal och montörer med att så långt möjligt återställa leveranserna, var på tisdagseftermiddagen totalt 21 000 kunder strömlösa.
De områden som är värst drabbade är Blekinge, Kronoberg och Skåne. För att på bästa sätt stödja kunderna i dessa områden med information om det lokala störningsläget, öppnar Eon informationskontor på åtta orter.
Informationskontor kommer att öppnas i Karlskrona, Alvesta, Tingsryd, Växjö, Älmhult, Degeberga, Hörby och Ängelholm.
Informationskontoren har öppet på onsdagen kl 7.30 - 21. Därefter håller de öppet så länge det finns ett behov från kunderna. Förutom att hjälpa kunderna med information om strömavbrottet, kommer Eon även att bistå med filtar, ficklampor och dylikt.
Eons arbete med att skaffa sig en komplett bild av hur omfattande skadorna är på elnätet pågår fortfarande. Detta för att kunna göra rätt prioriteringar, ta fram hållbara prognoser och fortsätta reparationerna av de skadade delarna.