Digitalisering i fokus när Telge Energi rekrytera ny marknadschef

Anna Rosang, Marknadschef på Telge Energi. Bild: Telge Energi

Telge Energis nya marknadschef Anna Rosang har lång erfarenhet av digitaliseringsarbete och kommer närmast från rollen som Head of Digital på ODEON Cinemas Group. Rekryteringen är ett steg på Telge Energis interna utvecklingsresa där de stärker verksamheten genom att korsbefrukta med spetskompetens från andra branscher.

Anna Rosang har arbetat i ledande roller inom digitalisering och e-handel under 15 års tid. Hon kommer senast från ODEON Cinemas Group och dessförinnan från Filmstaden där hon under många år jobbat med att digitalisera kundrelationen och försäljningen. Tidigare har hon även hjälpt uppstickarbolag inom Schibsted att växa. Där digitalt, varumärke och analys möter kundrelationer trivs Anna Rosang som bäst och det är något som är helt rätt för den fas där Telge Energi befinner sig.

Varumärkesarbete ska gå hand i hand med digitalisering och Anna Rosang menar att ett gediget digitaliseringsarbete kräver både tid, kompetens och investeringar. Varumärken som är både seriösa och modiga uppstickare får höga poäng i hennes bok vilket är en av anledningarna till att hon sökt sig till just Telge Energi. Från Telge Energis sida är rekrytering en viktig pusselbit för verksamhetens och varumärkets utvecklingsresa.

Kundupplevelsen är i fokus för Anna Rosang som vill att det ska vara roligt att vara kund och att lojalitet ska belönas. Genom att optimera den digitala kundrelationen går det både att erbjuda en bättre kundupplevelse, skapa en bättre affär och driva förändringsarbete.