Ny marknads- och försäljningsdirektör på MyFC

Max Rydahl som kommer närmast från Telia Company, tillträder den 14 augusti den nyinrättade rollen som marknads- och försäljningsdirektör på bränslecellsföretaget myFC. Max Rydahl tar plats i företagets koncernledningsgrupp.

– Max kan konsumentmarknaden, är en van förhandlare och har ett brett kontaktnät med stora globala spelare i mobilindustrin. Han har den ovanliga kombinerade erfarenheten av affärsutveckling, lönsamhetstänk och inköp, en klar konkurrensfördel i en bransch som växer så fort som vår. Jag har utlovat organisationsförstärkningar länge, och jag är mycket glad att kunna leverera på det löftet, säger Björn Westerholm, vd för myFC.

– MyFC ligger för det första i framkant på en marknad som expanderar enormt snabbt. Men uppdraget är också emotionellt tilltalande på ett personligt plan: att få arbeta med grön energi som möjliggör ständig uppkoppling oavsett om det är via en telefon eller en bil. Det ska bli fantastiskt kul att få driva försäljningen, marknadsföringen och affären för myFC i ett så avgörande skede som nu, säger Max Rydahl.

Max Rydahls ansvarsområden blir all myFC:s försäljning och marknadsföring gentemot mobiloperatörer, powerbankproducenter och smartphonetillverkare. Så småningom tillkommer även försäljningen av Lamina REX.