Billogram effektiviserar Telge Energis betal- och kundhantering

Telge Energi väljer Billogram som ny betalpartner. Bild: Billogram

Telge Energi väljer Billogram som ny betalpartner. Att välja Billograms molnbaserade betal- och fakturalösning är en del i företagets kontinuerliga hållbarhetsarbete. Valet syftar även till att förbättra kundupplevelsen och effektivisera de interna processerna.

Telge Energi arbetar målmedvetet med att sänka sin cost-to-serve, var det bland annat kombinationen av kostnadseffektiviseringar och digitalisering som fällde avgörandet i valet av Billogram. Att minska antalet pappersfakturor och posttransporter spelade självklart in som en del i hållbarhets- och digitaliseringsarbetet. Så här förklaras valet av Johannes Boson, Telge Energis vd:

-  Genom Billograms lösning kan vi öka digitaliseringen av vår kundvård samtidigt som vi förbättrar kundupplevelsen, och det har hög prioritet för oss. Det är också självklart att vi som enbart säljer el från förnybara källor även arbetar för att minska vår resursanvändning och klimatavtryck i övrigt. Här ser vi stora möjligheter med Billograms interaktiva faktura.