E.ON och McCann Stockholm i nytt samarbete

Foto: Eon

 E.ON gör nu sin största satsning någonsin för att bli marknadsledande genom en omställning till 100 procent förnybar och återvunnen energi. För att accelerera den resan anlitar man McCann Stockholm som lead-byrå.

När energimarknaden förändras ökar efterfrågan av förnybara energikällor. E.ON är med och driver den omställningen. Förändringen drivs främst av ny teknik som solceller, digitalisering och lokalt producerad förnybar energi. Men framförallt sker omställningen på grund av nya kundbehov. Detta är utgångspunkten för att bolaget nu tar fullt fokus på att fler människor i Sverige ska kunna leva ett ännu hållbarare liv.

- Den varumärkesresa vi påbörjade för några år sedan har varit framgångsrik och vi har stadigt flyttat fram vår position. Samtidigt så ökar både konkurrensen och därmed utmaningen att differentiera sig inom kategorin på ett meningsfullt och motiverande sätt. Det innebär att kommunikationen kommer vara otroligt viktig. Det nya samarbetet med McCann kommer att spela en central roll för att bidra till att vi får ännu större utväxling i våra investeringar, säger Karin Rosell, Head of Brand & Marketing på E.ON.

Efter en omfattande upphandling som genomfördes under våren och sommaren gick McCann ut som segrare.

Samarbetet berör E.ONs alla affärsområden och avser den nordiska marknaden.